Gallery

ΔΝΤ: Επίθεση σε Motor Oil-ΕΛΠΕ για τις τιμές

Η έλλειψη ανταγωνισμού στον ελληνικό κλάδο διύλισης κοστίζει στους έλληνες καταναλωτές περισσότερα από 1 δισ. δολάρια ετησίως, σύμφωνα με προσχέδιο εσωτερικής έκθεσης του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, υποστηρίζει η Wall Street Journal. Πώς απαντούν τα EΛΠΕ. «Ουδεν» σχόλιο από την Motor Oil.

 

Oπως αναφέρει το δημοσίευμα, παρά τα πέντε χρόνια ύφεσης, την εκτίναξη της ανεργίας και τις επανειλημμένες προσπάθειες να «ανοίξει» η οικονομία, οι τιμές στην Ελλάδα παραμένουν πεισματικά υψηλές –ένα μέγιστο εμπόδιο στην αποκατάσταση της χαμένης ανταγωνιστικότητας και της ανάπτυξης της χώρας. Ένας λόγος, σύμφωνα με το ΔΝΤ και άλλους αναλυτές, είναι ένας συνδυασμός κυρίαρχων εταιρειών και υπερβολικής ρύθμισης που «πνίγει» τους ανταγωνιστές. Οι προσπάθειες για την απελευθέρωση δεκάδων τομέων, συμπεριλαμβανομένων των νομικών υπηρεσιών και του τομέα της κρουαζιέρας, έχουν κάνει μέτρια πρόοδο.

 

Οι αξιωματούχοι του ΔΝΤ αποτελούν μέρος μιας τρόικας διεθνών επιθεωρητών που ελέγχουν τις ανατροπές στην Αθήνα στο πλαίσιο της τελευταίας συμφωνίας διάσωσης της χώρας, ύψους 173 δισ. ευρώ. Η εσωτερική έκθεση, που προετοιμάστηκε από την ομάδα του ΔΝΤ που βρίσκεται στην Αθήνα, δίνει λεπτομέρειες της γραφειοκρατίας και των ελλείψεων στην επιβολή του νόμου που, όπως αναφέρει, επιτρέπουν στους μεγάλους «παίκτες» να κυριαρχήσουν στις αγορές αερίου, diesel και πετρελαίου θέρμανσης, βλάπτοντας την οικονομία.

Πηγή: euro2day

Η απάντηση των ΕΛΠΕ:

Σε λάθος υπολογισμούς αποδίδουν τα Ελληνικά Πετρέλαια [HEPr.AT] δημοσιεύματα για έκθεση που φέρεται να συνέταξε το ΔΝΤ σύμφωνα με τα οποία η έλλειψη ανταγωνισμού στην αγορά καυσίμων κοστίζει στους Έλληνες καταναλωτές 1 δισ. ευρώ ετησίως.

 

Με ανακοίνωσή τους, τα ΕΛΠΕ, χαρακτηρίζουν ως ανυπόστατους ισχυρισμούς που περιλαμβάνονται στην έκθεση που αποδίδεται στο ΔΝΤ. Αναφέρουν, ειδικότερα, ότι η επιβάρυνση του 1 δισ. ευρώ προέκυψε επειδή ελήφθη ως βάση υπολογισμού η λιανική τιμή του πετρελαίου θέρμανσης, κατά την καλοκαιρινή περίοδο, οπότε ο ειδικός φόρος κατανάλωσης εξισώνεται με αυτόν του πετρελαίου κίνησης, από την οποία όμως αφαιρέθηκε ο χαμηλός φόρος που ισχύει κατά τη χειμερινή περίοδο. «Αυτή η λανθασμένη προ φόρων τιμή, πολλαπλασιαζόμενη με το σύνολο της ετήσιας εγχώριας κατανάλωσης σε πετρέλαιο θέρμανσης, έχει σαν αποτέλεσμα υπολογισμό πλασματικής «επιβάρυνσης» 1 δισ. ευρώ τον χρόνο. Στην πραγματικότητα, ο Έλληνας καταναλωτής πληρώνει προ φόρων για το πετρέλαιο θέρμανσης τιμή αντίστοιχη με τον μέσο όρο των 27 χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης», αναφέρουν τα ΕΛΠΕ.

 

Προσθέτουν ακόμη, μεταξύ άλλων, τα εξής:

 

-Οι Έλληνες καταναλωτές πληρώνουν πολύ ακριβά την αμόλυβδη βενζίνη λόγω του ιδιαίτερα αυξημένου Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και του ΦΠΑ 23% που εφαρμόστηκαν το 2010. Οι προ φόρων λιανικές τιμές για την αμόλυβδη βενζίνη στην Ελλάδα κυμαίνονται κοντά στον μέσο όρο των χωρών της Ευρωζώνης.

 

-Στην Ελλάδα υπάρχουν δυο εταιρείες διύλισης όταν, σε άλλες μικρές Ευρωπαϊκές χώρες (Αυστρία, Ουγγαρία, Βουλγαρία, Ιρλανδία, Πορτογαλία, Φινλανδία, Σλοβακία, Λιθουανία, Τσεχία, Σλοβενία, Κύπρος, Μάλτα), λειτουργεί μια ή καμία εταιρεία διύλισης. Επίσης, στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται 19 εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών, εκ των οποίων οι 13 είναι εντελώς ανεξάρτητες από τους δυο ομίλους που διαθέτουν διυλιστήρια. Ακόμη, λειτουργούν 6.500 πρατήρια καυσίμων, αριθμός υψηλότερος ακόμα και από πολύ μεγαλύτερες Ευρωπαϊκές αγορές, με συνέπεια ο αριθμός πρατηρίων ανά 1.000 κατοίκους ή ανά 1.000 αυτοκίνητα να είναι υπερδιπλάσιος του Ευρωπαϊκού μέσου όρου και ο υψηλότερος στην Ευρώπη.

 

-Εδώ και πολλά χρόνια δεν υφίσταται απολύτως καμία νομοθετική ρύθμιση που να απαγορεύει τις εισαγωγές καυσίμων από τις εταιρείες εμπορίας στην Ελλάδα.

 

«Συνεπώς, καταλήγουν τα ΕΛΠΕ, η έκθεση που επικαλείται η Wall Street Journal και αποδίδεται από αυτήν στο ΔΝΤ περιέχει σοβαρές ανακρίβειες και οι ισχυρισμοί περί δήθεν έλλειψης ανταγωνισμού και περί δήθεν κερδοσκοπίας στην Ελληνική αγορά καυσίμων δεν ευσταθούν. Απεναντίας, οι φερόμενες ως προτεινόμενες «λύσεις» είναι μάλλον προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης του φαινομένου της λαθρεμπορίας. Η χρονίζουσα μη επίλυση των προβλημάτων που το λαθρεμπόριο δημιουργεί, στερεί το Ελληνικό Δημόσιο από επί πλέον 500 εκατ. ευρώ ετησίως, σε ΕΦΚ και ΦΠΑ».

Πηγή: naftemporiki

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s